Betalen en Verzenden

Betalingsmogelijkheden

Betalen kan eenvoudig via Bancontact, IDEAL, BELFIUS PAY, KBC BETAALKNOP.  Dit zijn de meest snelle én veilige betaling die meteen zichtbaar is voor ons, zodanig we dan ook meteen jullie bestelling kunnen inpakken.

Let op!! Enkel de geregistreerde betalingen worden verzonden, dus het heeft geen zin een bestelling te plaatsen waarvan de betaling niet voldaan wordt, achteraf betalen is niet mogelijk..

Indien je betaling niet lukt met bovenstaande betaalmiddelen, kan je per uitzondering betalen via overschrijving, dit ten laatste dezelfde dag of de dag nadien. Indien de betaling niet binnen is of geen bewijs van betaling werd doorgestuurd wordt de bestelling geannuleerd door ons om zo de artikel terug vrij te geven voor verkoop. Er wordt niet langer 'gereserveerd' dan 1 dag!

Bestelling afhalen kan in Lochristi (BE), hiervoor dient wel op voorhand een afspraak gemaakt te worden en de betaling gebeurt vooraf bij de plaatsing van je bestelling eveneens via onze website.

Kan je niet betalen via bancontact kan je ook overschrijven via je eigen bank op onderstaand reknr . met vermelding van je naam en factuurnr.

BAN: BE84 0019 2875 3959 

BIC: GEBABEBB

Houd rekening mee dat de betaling per overschrijving in de meeste gevallen enkele dagen onderweg is en het pakket ook later kan verzonden worden.

 

Verzenden

Verzenden is helaas niet goedkoop de laatste tijd! Daarom zoek ik steeds naar de meest goedkope oplossing én meteen ook de veiligste verzendwijze.

Brievenbuspost kan niet gecontroleerd worden voor verzending/ontvangst, vandaar we opteren voor pakketverzending, dit naar je thuis of naar een afhaalpunt in je buurt, misschien dan wel iets duurder dan envelop-verzending, maar het zou ook niet leuk als je aankoop verloren gaat..

Van ons uit mag je op erop rekenen dat alle betaalde bestellingen worden verzonden! Enkel mét garantie is de verzending verzekerd, dwz geraakt je pakket verloren tijdens het verzenden, wordt het gestolen of is het beschadigd wordt dit vergoed vanuit onze verzendservicedienst. 

Betaal je voor gewone pakketverzending met rack én trace is de verzending nooit gegarandeerd, maw, is je pakket na onze afgifte in het verzendpunt met bewijs van aflevering verloren gegaan, gestolen of beschadigd, dit nooit door ons zal vergoed worden aangezien we bewijzen hebben van verzending via track & trace !!

Vanaf € 75 is verzending gratis binnen België en naar Nederland vanaf € 100, dus dat is mooi meegenomen, toch?!! :-)

Hieronder alle verzendopties:

BELGIE:

  • Bpost@home 0-2 kg met track & trace binnen België naar je thuisadres € 6,80 (geen garantie)
  • Bpost@bpack 0-2 kg met track & trace binnen België naar een afhaalpunt / pakjesautomaat € 5,80 (geen garantie)
  • Bpost@home 0-2kg met track & trace binnen België naar je thuisadres € 8,50 (met garantie, verzekerd tot € 200 € 8,50

NEDERLAND:

  • POSTNL 0-2 kg thuislevering met track & trace € 8,00 (zonder garantie)
  • POSTNL 0-2kg thuislevering met track & trace € 10,80 (met garantie, verzekerd tot € 200) 

 

Je bestelling wordt dezelfde dag of ten laatste 1 werkdag na ontvangst van je betaling verzonden.

De leveringstijd is afhankelijk van welke verzendwijze je kiest én hoe snel de postdiensten zelf werken. Doorgaans is dit vanaf 1 à 2 dagen na verzending. Bij een bestelling van sieraden op maat geldt een levertijd van max. 7 werkdagen (maken + verzendtijd)..

Naar Nederland is dit gemiddeld een 2 tot 3 dagen onderweg, dus ook afhankelijk van de snelhied van PostNL

Jewels by Charlis behoudt zich het recht de levering aan te passen of te annuleren bij overmacht. Vb. Indien het aangegeven afhaalpunt tijdelijk niet beschikbaar is, verkeerde afleveradres bij gekozen en betaalde verzendwijze,... Gelieve dan ook notie te nemen of je gekozen afhaalpunt beschikbaar is.

De bestelling wordt zorgvuldig verpakt voor verzending, waardoor de kans op beschadiging tot een minimum beperkt is. 

DUS:

Indien er iets mis gaat, vb schade tijdens het verzenden, verloren pakket of gestolen, worden we als bedrijf niet aansprakelijke gesteld. Er zal sowieso wel een klacht ingediend worden bij de verzendmaatschappij. Vandaar we ook steeds je bestelling verzenden via pakketpost (kan in bubbelenvelop of doos zijn , naargelang de omvang van de bestelling) om discussies te vermijden. van ontvangst. Bij je bestelling krijg je automatisch een bevestigingsmail en nadien ook een mail met verzendbevestiging inclusief je track & trace code.

Indien je kiest voor een afhaalpunt, vergeet dan niet een afhaalpunt aan te duiden, indien je dit vergeet aan te duiden bij je bestelling, kiezen wij steeds de dichtstbijzijnde) en uiteraard ook tijdig je pakket af te halen. 

 

Er kan op eigen initiatief gekozen worden voor een verzekerde verzending.

Een verzending met track & trace verzekert niet  100% een levering, wijzelf leveren steeds het pakket af in het postpunt, daarvan krijg je ook een bewijs van afgifte, wat er nadien gebeurt is niet meer onze verantwoordelijkheid.

 

Indien pakketjes niet kunnen afgeleverd worden bij je thuis omwille van vb. verkeerd doorgegeven adres of vergeten afgehaalde pakketjes bij afhaalpunten of automaten, worden deze steeds retour gestuurd. Indien het pakket ons niet terug bereikt, zijn we hier ook niet verantwoordelijk voor, enkel indien het een verzekerde verzending is komen wij hierin tussen.

Het is dus je eigen verantwoordelijkheid je pakket in ontvangst te kunnen nemen, bij je thuis, afhaalpunt of automaat. Je krijgt hierover altijd bericht via je track & trace code die je ontvangt van Bpost of PostNL. Met die code kan je je pakket opvolgen. Van zodra het pakket beschikbaar is in je afhaalpunt of automaat krijg je hiervan ook een melding. Vergeet dan ook niet je pakket binnen de aangegeven tijd op te halen!!

Wij, Jewels by Charlis, zijn niet verantwoordelijk voor niet tijdig opgehaalde pakketjes. We zien niet altijd tussen al onze mailings van Bpost door of het om een verzonden of een teruggekeerd pakket gaat. 

Indien we wel het pakket teruggestuurd hebben gekregen (enkel de retourzendingen naar ons eigen adres (dus geen afhaalpunt), sturen we deze terug op ENKEL na betaling van een tweede postlabel. Gelieve in dit geval met ons contact op te nemen om een 2e verzending aan te vragen voor het pakket. Zelf kunnen we hier geen initiatief in nemen

Wij rekenen er op als je iets besteld ook zelf verantwoordelijk bent voor je pakket voor thuislevering of ophaling bij afhaalpunten. Is je pakket teruggestuurd omwille van niet ophalen bij de afhaalpunten bewaren wij dit steeds tot je contact met ons opneemt om een nieuwe verzending aan te vragen, zelf nemen we hier helaas geen initiatief in. 

Indien er op eigen initiatief gekozen wordt voor een andere verzendwijze dan het standaard aanbod (Bpost of PostNL) en er loopt iets mis, dan is de consument 100% aansprakelijk voor het pakket. Geraakt het pakket verloren of is het beschadigd is er geen verhaal.

 

“Alle items worden met véél liefde ingepakt in een zakje vol met geluk! Zo is elke bestelling weer

een feestje voor ons om in te pakken en een feestje voor jullie om uit te pakken!”